Alla inlägg under juni 2009

Av elin - 25 juni 2009 15:09

Igår kom Pajazzos "ägare nr 2"= Patrik  på besök. Jag vet inte om Pajazzo kände igen honom elr. inte men han blev glad iaf ! Senare på kvällen så gick alla 4 till ratgården i Skarpnäck. Den ligger granne med Skarpnäcks Hundungdom (SHU) . Han äälskar att få vara lös och jaga pinnar och leka kurragömma ! Hela veckan har det varit JÄTTEvarmt och det har Jazzo bara njutit , genom att ligga på ballkongen och lata sig, haha. 

Jag har fått SUPERFINA dp- presenter av Patrik . Och mamma fick oxå en jättefin kortlek . Du ser på bilderna nedan....


Av elin - 22 juni 2009 22:01

Idag så har jag varit och badat med min kompis Vanessa . Det var kul och skönt för det var jättevarmt ute. Sen på eftermiddagen så träffade jag Shadja som är på besök ända ifrån Luleå. Hon gillade lilla Jazzo  och vi tränade honom på olika kommandon. Han blir bara bättre och bättre och nu kan han stanna kvar när man lägger en godis just framför honom och går iväg med ryggen för honom efter det att man sagt "sitt" och "stanna". Han e verligen duktig nu! Hoppas han kan bli lika duktig i andra saker också ... ;) Men det tror jag nog. Han är ju ändå ganska lättlärd ^^)

Av elin - 21 juni 2009 18:05

Ja, idag så är Pajazzo 4 mnd. Tiden har verkligen gått fort om man jämför med de 2 månader som man väntade på att man skulle få ta hem honom. Men det är verkligen jätteroligt att få ha honom hos sig ! <3

Idag så har vi varit i rastgården i Haninge igen. Jag tror jag aldrig sett någon springa så mkt! Han sprang så att sanden yrde omkring honom när han sprang efter pinnarna som vi kastade!


Av elin - 17 juni 2009 21:42

Här e lite bilder från det att Jazzo hälsade på hos min storasyster Linda .

eoe

Av elin - 14 juni 2009 13:38

Av elin - 11 juni 2009 13:14

Så här ser Jazzo idag. Man ser inte på bilden , men han har vuxit jättemycket! Men han är fotfarande liten och söt och min lilla bebis!

Av elin - 11 juni 2009 12:50

Igår  så var jag på vårdcentralen , men det var inte halsfluss. Det var nån bakterie  . Läkaren skrev ut antibiotika som jag ska äta i 10 dagar men jag känner  mig redan mycket bättre. Igår kväll när jag satt och åt kvällsfika så tränade jag "STANNA" med Jazzo. Jag sa kommandot "SITT" och gick ca 2 meter bort och la ner godisen på golvet. Jag satte mig på stolen igen och han satt fortfaramde och bara väntade till att ´han skulle få den. Sen sa jag varsågod efter ca 40 s och han sprang til den! Sen provade jag att gå iväg in i hallen så att han inte såg mig , men han satt lydigt och väntade ändå!!! Men då behövde han inte sitta så länge . Men ändå =)...

Det är så roligt när Jazzo blir lydigare ! Det blir nog en hund av han också . ;-)

Av elin - 10 juni 2009 09:57

Äntligen så är det sommarlov! Igår så hade vi skolavslutning men nån timme efteråt så fick jag jätteont i halsen och så började jag frysa och så fick jag feber´. Och idag när jag vaknade var hela min tunga alldeles vit , så det e nog halsfluss. Jag ska till vårdcentralen kl.14 Men man märker att Jazzo förstår att man e sjuk, för han e väldigt försiktig och så , vill vara i mitt rum eller , ja , han är snäll . Jag ska fixa min hemsida men jag har inte riktigt orkat elr. hunnit. 

Ovido - Quiz & Flashcards