Alla inlägg under november 2009

Av elin - 26 november 2009 16:50

     Blev glad idag när jag såg att Bloggagratis ( eller ja .. bloggplatsen ) uökat sina funkitoner på bloggen med videoklipp och massa nya uttrycksymboler mm .. Så snart dyker det upp någon video här på bloggen (när jag vet hur man gör ). Har ett litet arkiv på mobilen :P..


Iaf så har det varit en helt vanlig dag förutom att vi ahr filmfestival i skolan . 3 dagar när vi bara ser på film . Ganska skönt faktiskt ;)..


Bilderna tog jag nyss då jazzo stog på mitt nattbord å då tänkte jag att det skulle kanske bli en bra bild , men det blir inte så bra med blixt ändå .. Jajajaj.

(?)

Av elin - 25 november 2009 20:04

Ja , ibland kan man ju undra .. Så här kan det se ut en vanlig onsdags kväll hemma hos oss ;P. Jag hade lite disco där ett tag med " who let the dogs out ?" . När de " hoade / skällde " så skällde Pajazzo . Det var så komiskt !


  

Av elin - 24 november 2009 15:51

Nu har vi möblerat om lite i mitt rum , med fotöljen mot fönstret . Det gjorde en ny utsiktsplats till Pajazzo där han ligger hela dagen och glor ut på vovvar å annat som passerar . Mycket att hålla reda på !



Hahah , märkte först nu att bilden blir större när man klickar på den :S ...  

Av elin - 23 november 2009 15:52

Veckorna och dagarna flyter på som vinden . Idag när jag kom hem från skolan hade pappa fixat datan och internet , så jag tänkte blogga lite . Men först gick jag ut på en långpromenad med Pajazzo och tränade honom att vara lös , men jag hade lina då då när det var cyklister och hundar i närheten . På ett öppet fält i skogen släppte jag honom . Oj vad han var glad ! Vi tränade lite apport och lekte lite med pinnar . Sen avrundade vi med inkallning och så kommenderade jag " sitt " och "stanna" , gick ca 100 meter bort ( han har blivit superduktig på det nu !) och ropade "kom " några gånger . Övning ger färdighet! Jag blir stolt över den tokiga ibland ;P...

Som belöning hade jag färdigt några små falukorvsbitar som han fick . Mums , tyckte han !


Jag har blivit lite seg med bloggandet , men nu ska jag försöka uppdatera ett inlägg per dag , och bilder så ofta som möjligt . Håll utkik !



Av elin - 11 november 2009 16:12

            


Idag åkte jag , mamma och linda till stan . Vi hade tänkt gå mot söder , parkerna och så , men vi gick till gamla stan . Det skulle tydligen finnas en rastgård där i närheten . Kartan som vi hade i minnet från datan visade en ganksa stor grönplätt men när vi närmade oss såg vi att grönplätten var jätteliten . Det såg verkligen inte ut att vara en rastgård där , men när vi kom dit så var det en där iallafall . Men den var verkligen MINEMAL!! Jazzo fick knappt plats att pissa därinne och han tröttnade fort xD...


Vi fortsatte mot stan och det gick bra . Jazzo hade så mycket att lukta och titta på så att han var helt slut på hemvägen!


Nä.. jag tror vi håller oss till rastgården i skarpnäck :P


1:a fotot = bron mellan gamla stan å drottningg. (tror jag ) med stadshuset i bakrunden...

2  =  jag och en tokig liten pinne busar med en pinne ...

3 =  Utsikten från rastgården :P

4=  Jazzo kollar ut ...

Av elin - 6 november 2009 17:03

                 

Bild 1 :Rastgården

Bild 2: Löv

Bild 3: Jazzo tycker sin jacka är så skön så att han går och sover i den

Bild 4: Långa promenaden till Söderbysjön

Bild 5: Tunga

Bild 6: Hemma igen och vilar

Bild 7 : Pajazzo ahr hittat min snygga halsduk och lagt den över sig i min säng , men den fick han minsan inte ha kvar

Bild 8 : Tjaa .. Så här går det när man fösöker fota en tokig liten pinne !

Av elin - 4 november 2009 21:00

Nu ska jag försöka lägga in mer bilder och inlägg, så håll koll nu framöver !

Iaf så har jag försökt fota jazzo själv , för jag och min kompis hann aldrig d :( .

Men som sagt , så e det inte det allra lättaste . Nedan kommer lite nya bilder från rastgården , låånga utflyckten mot söderbysjön häromdan och nån bild när jazzo precis hade på sig sin regn/vinter jacka .

Ps : Idag har det snöat en massa här i Sthlm , men det smälte efter nån timma :(...


Inläggen ovanför visar bilderna...

Ovido - Quiz & Flashcards