Alla inlägg den 27 september 2009

Av elin - 27 september 2009 21:07

Måndag : Jag och Pajazzo tog en långpromenad i skogen och träffade en 2-årig borderterrier-hane. Dom fick springa runt i skogen och busa . :-D

  • Tisdag:  Jag och Pajazzo myste inne och lekte olika "sök"-lekar. Mer minns jag inte , veckorna går så ju så fort !
  • Onsdag: Ajaj , jag var inte hemma förren vid kl. 18 , men när jag kom hem tog vi en rask joggingtur . Jag hade ju varit borta så länge och Pajazzo blev överlycklig när jag kom hem!
  • Torsdag: Jag och Pajazzo var på fotbollsplanen och lekte lite . Vi körde ett hårt pass utställnig . Pajazzo fick ny leksak , en boll i rep. Han hade jätteskoj!
  • Fredag: Pajazzo fick busa med Folke . Jag och Pajazzo var länge ute i skogen , jag hade han lös och det funkade jättebra med inkallning och så. Kl. 18:14 blev jag moster!
  • Lördag: Svenska whippetklubbens inofficiella utställning i Sollentuna . Jazzo blev BIM med HP. När vi kom hem var han helt slut och slappade resten av dagen.
  • Söndag: Idag har jag och Pajazzo tränat både inne och ute . På eftermiddagen var jag och Becca ute länge med han och körde rallylydnad på långt avstånd . Han sprang , sprang , sprang och sprang , haha . Nu i kväll så har vi träffat några fler vovvar som fått hälsa på Pajazzo .
Av elin - 27 september 2009 10:54

   Nu på morgonen har vi tränat en massa , lydnasträning det mesta . Jag sa kommandot "ligg" och "stanna" och la en godis framför nosen på honom . Jag gömde mig och kollade om han lydde . Jag blev såå glad , han lydde mig!

Jag minskade avståndet och ökade längden . Det var riktigt kul!

Ovido - Quiz & Flashcards