Alla inlägg under juli 2009

Av elin - 15 juli 2009 15:50

Ja , nu har jag hittat en perfekt plats för att träna Jazzo till utställning...

Idag när jag tränade "i ringen" så gick han helt perfekt! Jag blir såå glad när han gör fina framsteg . Han hade tur den gången, jag hade precis köpt hundgodis till han. :-)

BILD 1 : Jazzo står och tittar in i kameran

BILD 2:  "Ringen"

Av elin - 15 juli 2009 12:47

Idag började dagen med en promenad till rastgården , det var verkligen varmt. Hemma igen så var Pajasen verkligen nyfiken på alla katter som smög omkring på gården !

De följer efter en vart man än går, som nyss i källaren , när jag och pappa var där . För att den inte skulle bli instängd där bar jag ut han . Oj , vad Jazzo glodde . Fick jag hälsa på dom men inte han!?!

Nej , katter kan vara lite knepiga ibland. Men söta är dom ju. Men jag tycker hundar är sötare ;.) <3<3<3

Jag håller på med att träna utställning. Det går bara bättre och bättre. Jag försöker ta bra foton , men måste tänka på att inte ta uppifrån hela tiden , haha. Ska inte glömma ta med kameran när jag är ute nu när det är fint väder...

Bild: Jazzo står

Av elin - 14 juli 2009 20:05

Idag har vi köpt en ny säng till mig . Eller det är en madrass som vi har satt ben på , och min madrass ovanpå . Den blev verkligen hög och skön! Därför tänkte jag att Jazzo inte skulle kunna hoppa upp i sängen , men tji fick jag . Det första han gjorde var att hoppa upp utan problem och "fixa till" mina kuddar lite ... xD

Av elin - 13 juli 2009 11:19

Nu är jag färdig med att packa upp mina grejer och så, men nu är det bara att köpa en säng som passar till sängalkoven.

Bild 1: Min kokvrå

Bild 2: Pajazzo bland kartonger

Av elin - 12 juli 2009 16:01

Nu har vi flytttat . Vi har redan hunnit långt men det finns ju kvar att göra. Jag är jättenöjd med min lilla lya och bilder kommer nedan på toan , haha.


Idag när jag gick till rastgården i Skarpnäck så kom en jättesöt bullterrier som också ville leka. Han var 5 mnd och heter Folke . Dom hade verkligen jättekul och jagade pinnar, rullade sig i lera (suck... ;) och bara sprang , sprang och sprang. På hemvägen så visade sig att Folke bodde på samma gård! Pajazzo har fått en ny kompis som var pigg på att få leka tillsammans fler gånger :).

Ovido - Quiz & Flashcards