Alla inlägg under juli 2009

Av elin - 12 juli 2009 15:55

Nu har Pajazzo börjat tappa tänder! Nu har han tappat 3 st av de undre framtänderna ...

Av elin - 7 juli 2009 21:36

I´m in the game...

Av elin - 7 juli 2009 21:35

Av elin - 7 juli 2009 15:45

Jag har varit lat med att blogga nu den senaste tiden. Därför kommer senaste nyheter här:

  • .Tro det eller ej, men vi ska flytta ! Men den här gången blir det inte så långt för omväxlingens skull . Bara ca 100 m eller över gatan härifrån. Det är en större lägenhet men som är ihopslagen med en 1a och gissa vem som får "1an" ;).. Jag och Pajazzo !!! . Den har egen ingång , toa , hall , kokvrå och garderob.  Och så är det en dörr in till resten av lägenheten :D. Vi flytttar på fredag. Jag är jätteglad!
  • Vi har varit i Borlänge och Pajazzo fick hälsa på Eddie och dom busade och hade jättekul! Jag fick en agilitytunnel (en till ) men den här har större ingång. ^w^
  • Pajazzo har börjat träna utställning! Koppelträningen går bara bättre och bättre , och jag måste säga att han går jättefint nu , om det inte är för mycket som distraherar honom i närheten . Bordshanteringen jobbar vi på och att titta tänderna också . Jag försöker träna ca 10min per dag men nu de senaste dagarna har vi haft mkt med att flytta .
  • En jätterolig nyhet: Pajazzo har badat utomhus för första gången!!!

      Det var igår, när jag och Elina badade i Söderbysjön. Det var kallt ute

      men faktiskt varmt i vattnet . Elinas faster höll i honom när vi hoppade i .

     När vi släppte honom så var han tveksam någta sekunder men sen tog han

    sats och for rakt ut i vattnet som var en halvmeter djupt iaf. Och han satte

   igång att simma . Oj vad han simmade fort . Det bara skvätte om honom .

   Svansen fungerade som en propeller och han var verkligen jättegullig när 

   han simmade och kom fram till honom! :D

   Nedan kommer bilder på Jazzo, tagna i Borlänge :D


Ovido - Quiz & Flashcards