Alla inlägg den 19 maj 2009

Av elin - 19 maj 2009 20:12

Titta hur JAG = Pajazzo ligger och sover i solen. Jag tycker det är såå skönt att ligga på vardagsrumsgolvet när vi har balkongen öppen och solen ligger på . Men det är ju ännu bättre om man får ligga i Lillmattes knä och sova  !

Av elin - 19 maj 2009 20:07

Vilka framsteg den Lilla i huset gör ! Fast det bara var 1,5 dagar sedan jag första gången försökte lära han " SITT" så verkar han förstå. För nu när vi lekte med hans rep ( på bilden) så höll jag den ganska högt upp i luften. I vanliga fall ska han ALLTID försöka hoppa upp och ta den i handen. Jag sa : " SITT" och han satte sig ned och kollade på mig ! Jag prövade att bara hålla handen i samma höjd , och sa " SITT" , och han satte sig också!! Snart är det bara att börja leka Utställning så han kan det också tills det är dags !

Av elin - 19 maj 2009 17:00

Nu i skolan så har vi börjat med ett nytt teknik-projekt tillsammans med 9 :or. Temat är BILAR. Vi ska bygga en bil av bara återvunnet matrial, göra en motor som drivs av något annat än bränsle å bensin osv. Så nu jobbar vi typ bara med det. Jag jobbar tillsammans med 2 nior som heter isabell och Matillda. Dom e verkligen jättesnälla =). Men vi har tänkt att våran motor ska vara ett gummiband som sitter fast på hjulaxlen och in i hjulet : så när man snurrar hjulen bakåt och släpper så åker bilen frammåt. Och så ska vi ha en ballong som sitter inne i bilen som man blåser upp från ett hål i "bilen"/ kartongen och så släpper man . Det var ganska körigt med att riktigt komma igång men sen funkade det . Hoppas det blir bra .... Imorgon ska vi paddla kanot i Söderbysjön. Det blir tur för mig som bor så nära så slipper jag åka ända tillbaka till skolan sen . =) ..... Men Pajazzo mår jättebra och jag måste säga att jag liksom tycker om han ännu mera ´för varje dag som går.. Jag har ju alltid älskat honom men man "lär känna " honom bättre och gör massa roliga saker tillsammans med honom . Så det e jättekul! men jag har börjat träna "sitt" nu . Han sätter sig  nu iaf för att hoppa upp o ta godbiten... ^^) Nu är det dags att gå till vetrinären med bebisen å ge han sprutor... Han har ju faktiskt fyllt 3 månader i lördags !

PS: Nu har jag sålt mina barbies och har bara kvar att sälja legot som e inne  på blocket ... :D Katjiiiing ! ;) ;) ;)



Ovido - Quiz & Flashcards