Alla inlägg under maj 2009

Av elin - 24 maj 2009 15:32

Idag så har jazzo fått vara på rastgården i Haninge , (där det var Dp-träff ) . Han sprang jättemycket och lekte med sin nya fresbee. ( Tyvärr så var kameran hemma så jag kunde inte fota.) På förmiddagen så var jag o pajazzo och tränade lite hopp genom en rockring . Han klarade att hoppa genom  den på 30 cm höjd iallafall! Men det kommer ju senare att han hoppar högre . Det e ju dps bra på ! När vi var på Grizzly i Haninge ( en djuraffär ) så passade jag på att väga honom. Han vägde ca 3kg . (vågen växlade mellan 2.95-3.05 så det e ju mittemellan där någonstans . )

Av elin - 22 maj 2009 16:53

Idag så var jag och pappa i kungens kurva. Där köpte jag bla en agilitytunnel . Den är 2,6 m lång och 40 cm "rund" . Nu när jag satte ut den på golvet så blev han JÄTTEGLAD och viftade på svansen. Han sprang fram och tillbaka tusen gånger och jagade sin leksak som han ständit tappade och slängde i väg ! Han e så gullig ! Som en riktig PAJAS! Hihi..^^)

Av elin - 22 maj 2009 11:29

Nu kan Pajazzo HOPPA upp till min säng som e precis 54 cm hög !

Av elin - 20 maj 2009 17:45

Så här såg Söderbysjön ut för 48 dagar sedan - och nu.

Av elin - 20 maj 2009 17:31

Idag så har vi haft friluftsdag i skolan. Vi paddlade kanot på Söderbysjön och kanalen mellan Söderbysjön och Älta sjö. Vi vände när vi kom fram mot Älta så vi åkte faktiskt ganska långt . Vi hade jättetur med vädret för det var HELT vindstilla ute på sjön och det var jättevarmt ute . Sen ett tag efter jag kommit hem från skolan så gick jag en långpromenad dit igen med Pajazzo den här gången.. =) Det var första gången . Vi var ute över en timma ! Han gick jättebra i kopplet och drog aldrig ! Jag tränade även lite med han och nu kan han helt " SITT" fast man inte har någon godis med. Så här kommer bilder som e  tagna från mobilen i kanadensaren. Och så är det nån från när jag var ute med Pajazzo nyss. ^^)

Av elin - 19 maj 2009 20:12

Titta hur JAG = Pajazzo ligger och sover i solen. Jag tycker det är såå skönt att ligga på vardagsrumsgolvet när vi har balkongen öppen och solen ligger på . Men det är ju ännu bättre om man får ligga i Lillmattes knä och sova  !

Av elin - 19 maj 2009 20:07

Vilka framsteg den Lilla i huset gör ! Fast det bara var 1,5 dagar sedan jag första gången försökte lära han " SITT" så verkar han förstå. För nu när vi lekte med hans rep ( på bilden) så höll jag den ganska högt upp i luften. I vanliga fall ska han ALLTID försöka hoppa upp och ta den i handen. Jag sa : " SITT" och han satte sig ned och kollade på mig ! Jag prövade att bara hålla handen i samma höjd , och sa " SITT" , och han satte sig också!! Snart är det bara att börja leka Utställning så han kan det också tills det är dags !

Ovido - Quiz & Flashcards