Alla inlägg under maj 2009

Av elin - 19 maj 2009 17:00

Nu i skolan så har vi börjat med ett nytt teknik-projekt tillsammans med 9 :or. Temat är BILAR. Vi ska bygga en bil av bara återvunnet matrial, göra en motor som drivs av något annat än bränsle å bensin osv. Så nu jobbar vi typ bara med det. Jag jobbar tillsammans med 2 nior som heter isabell och Matillda. Dom e verkligen jättesnälla =). Men vi har tänkt att våran motor ska vara ett gummiband som sitter fast på hjulaxlen och in i hjulet : så när man snurrar hjulen bakåt och släpper så åker bilen frammåt. Och så ska vi ha en ballong som sitter inne i bilen som man blåser upp från ett hål i "bilen"/ kartongen och så släpper man . Det var ganska körigt med att riktigt komma igång men sen funkade det . Hoppas det blir bra .... Imorgon ska vi paddla kanot i Söderbysjön. Det blir tur för mig som bor så nära så slipper jag åka ända tillbaka till skolan sen . =) ..... Men Pajazzo mår jättebra och jag måste säga att jag liksom tycker om han ännu mera ´för varje dag som går.. Jag har ju alltid älskat honom men man "lär känna " honom bättre och gör massa roliga saker tillsammans med honom . Så det e jättekul! men jag har börjat träna "sitt" nu . Han sätter sig  nu iaf för att hoppa upp o ta godbiten... ^^) Nu är det dags att gå till vetrinären med bebisen å ge han sprutor... Han har ju faktiskt fyllt 3 månader i lördags !

PS: Nu har jag sålt mina barbies och har bara kvar att sälja legot som e inne  på blocket ... :D Katjiiiing ! ;) ;) ;)



Av elin - 18 maj 2009 15:33

det har  inte blivit så mkt bloggande nu den senaste tiden. Men jag har faktiskt inte haft tid till det. Pajazzo har blivit jätteduktig nu! När han vill ut så går han till dörren och gnäller´, så man vet om han vill ut.  Och så idag så tränade jag "sitt" med han och han var bra i början och satte sig . Men sen skulle han bara hoppa upp och ta godisen från handen. Hehe.. XD


Av elin - 15 maj 2009 18:30

Igår så var det en från Sundsvall som kom och köpte mitt dockhus. Idag satte jag in barbiedockorna. Jag får hoppas att det säljs lika fort som dockhuset. Idag så har Jazzo varit HELVILD! Men han håller på att lära sig när man säger till han och lystrar till sitt namn. Så det e ju bra. Imorgon är Pajazzo 3 månader ! Och idag är det 15 skoldagar kvar till sommarlovet !! Vad skönt det kommer att bli! <3333

Av elin - 12 maj 2009 15:47

Idag har jag lagt in en annons på blocket på mitt dockhus HELT själv. Hoppas att det är någon som vill köpa mitt fina dockhus ... :)

Och så har pappa gjort jättegoda våfflor som jag dekorerade med sylt. Här kommer ännu en ointressant och rätt så töntig omröstning; Vilken är snyggast och ser godast ut ? 

BILD 1 : Våffla nr 1

BILD 2: Våffla nr 2

Klicka på länken här nedan om du vill se min alldeles egna annons , Haha!

http://www.blocket.se/stockholm/LUNDBY_goteborgdockhus_i_mkt_bra_skick_21677059.htm?ca=11&w=1

Av elin - 10 maj 2009 11:45

Idag så var det 3 veckor sedan vi var och hämtade Pajazzo i Luleå . Idag så  var bebisen ganksa så sprallig ocg busig . Så jag tog med han på en springtur  i skogen. I vanliga fall så tvärstannar alltid när man e utanför gården men idag så var han verkligen på humör för att utfoska och lukta på alla vitsippor och halvutslagna lilejekonvaljer:P. Vi var ute jättelänge! Fast sen började det att regna men det brydde han sig inte om ... Det var jättekul ^^) Nu ligger han HELT utmattad i sin bädd. Gääsp! 

Av elin - 8 maj 2009 14:53

Idag så är det äääntligen Fredag! Idag när jag kom hem så hörde man bara nått gallopernande som kommer med svansen viftande som en hellikopter som bara ska pussa en ! Hihi ^^) Man blir så glad och man LÄNGTAR verkligen hem varje dag till han! <3

Av elin - 7 maj 2009 15:05

Igår kväll så exprimenterade jag i köket . Resultatet blev chokladmuffins med glasyr och karamellströssel. Det blev faktiskt jättegott! ^^)

Ovido - Quiz & Flashcards